Lépéselőnyben foglalkoztató füzet

Foglalkoztató füzet sorozat alsósoknak

A Lépéselőnyben sorozatot aktív tanárok írták, akik napi kapcsolatban vannak az érintett korosztállyal. A sorozat saját tapasztalataik alapján született meg, minden feladat az életben volt letesztelve, mielőtt a foglalkoztató füzet lapjaira került volna. Minden tanár tudja, hogy ebben a korosztályban - az általános iskola alsó tagozata - a gyakorlás az egyik legfontosabb eszköz, ami a gyerekek segítségére szolgál. Magyarból is, matekból is nagyon fontos dolog megalapozni azt a tudást, amire a későbbi évfolyamok tananyagai épülnek. A foglalkoztató füzet segítségével akár minden nap gyakorolhatunk egy kicsit (ne sokat, nehogy a tanulástól elvegyük a gyerek kedvét!). Ha csak egy feladatot is oldunk meg, gyerekünk tudása már annyival is biztosabb, mélyebb lesz! 


Gyerünk az anyanyelvi foglalkoztatókhoz

Foglalkoztató füzetek matekból


A számok és a matematikai alapműveletek - összeadás, kivonás - ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy a későbbiekben bármit is meg tudjunk tanulni. Az óvodai évek után talán a számolás és a amtek az, ami sokaknak idegenül hangzik, pedig a számok, mennyiségek mindenhol jelen vannak, és később sem lehet kihagyni ezt a tantárgyat. Akinek jól megy a matek, az általános iskola alsó tagozatán könnyedén megalapozhatja a későbbi sikeres iskolaéveit egy kis gyakorlással, míg akinek gondot okoznak a számok, jobb ha nem hanyagolja el a problémát, és egy kis plusz tanulással hamar utolérheti a többieket, csak kell egy jó foglalkoztató füzet.


1. osztályosoknak

Ismerkedés a számokkal és az összeadással, kivonással. Ebben az osztályban a legfontosabb, hogy a gyerek 1-től 10-ig magabiztosan felismerje és könnyen leírja a számokat, azokat pedig össze tudja adni, illetve ki tudja vonni egymásból. A foglalkoztató érinti még a kisebb-nagyobb viszonyt, a formákat,  minta utáni rajzolást.


2. osztályosoknak

Ismerkedés a számokkal 100-ig, tízes csoportok kezelése, összeadás, kivonás 20 körüli számokkal, számegyenes értelmezése, sorozatok folytatása, relációk, egyszerű matematikai szabályok felismerése és követése, szöveges feladatok.


3. és 4. osztályosoknak

Összeadás és kivonás, szorzás és osztás immár 1000-ig 3. osztályban, és azon felül is 4. osztályban. Sok gyakorló feladat az alapműveletekkel, több feladattípussal variálva, hogy ne legyen se unalmas, se megterhelő. Műveleti jelek használata, sorozat folytatása, szöveges feladatok, eldöntendő kérdések, stb. 

Foglalkoztató füzetek magyarból

Az írás és olvasás elsajátításáért. Gyakorolható feladatok a betűelemek képzéséhez, a betűk, hangok összepárosításához. A biztos ceruzavezetés csak gyakorlással alakul ki. Ha belegondolunk, minden további tanulás alapja a szövegértés, hiszen hogyan is tanulhatunk meg bármit, he nem értjük azt, amit hallunk, vagy olvasunk. Hogyan tudnánk gyorsan és könnyen megfogalmazni gondolatainkat, ha nem tudjuk leírni őket? Az iskola alsó tagozatán igazából ezért olyan fontos az anyanyelvi képzés - és az ehhez fűződő állandó gyakorlás.


1. osztályosoknak

Ismerkedés a hangokkal és a betűket alkotó formák, alakzatok gyakoroltatása. A munkafüzet második felétől már a betűk, rövid szavak felismertetése, szótagok behelyettesítése, hangok különálló felismerése, szövegértelmező feladatok rövid egyszerű mondatokkal.

2. osztályosoknak

Hosszabb szavak felismertetése, hosszabb mondatok, majd rövid, de összefüggő szöveg értelmezése, az ABC megismerése. A foglalkoztató füzetbe már a diák maga írja le a válaszokat, segédvonalas mezőbe. Mássalhangzók és magánhangzók ismerete, szóalkotás, szövegértés és szavak jelentésének gyakorlása. 

3. és 4. osztályosoknak

3. osztályban már a szöveg tagolása, mondatok alkotása a cél. Összetett mondatok értelmezése, szótagolás, mondat alkotás megadott szavakból, szöveg, párbeszéd kiegészítése. Szórend, írásjelek és toldalékolás megismerése. Mondatfajták és szerepük gyakorlása, szövegértési feladatok. Helyesírási hibák gyakorlása. Főnevek, melléknevek, igék megismerése.

4. osztályban ezen felül még érinti a munkafüzet (többek között) a nyelvhelyességet, a tulajdonneveket-közneveket, számneveket, névutókat, névmásokat